pátek 28. února 2014

háčkovaná šála-šátek? 1/2

V únoru jsme měli možnost s  Kájou  zlikvidovat něco ze své domácí syslírny za pomoci jehlic, proto vám na březen nabízím likvidaci zbytků s háčkem :) a zároveň je to něco hezkého na jaro, když už je tady :)


Tady si můžete prohlédnout originální návod v angličtině. Je to ale úplně jednoduché....
Nejdříve si uháčkujete šňůrku z řetízkových ok stejně dlouhou jako chcete mít šálu
následně přidáte 3 řo za 1.dlouhý sloupek na začátek řady. Uháčkujete ještě 4ds a až do konce střídáte 5 řo a 5ds - šála bude končit 5ds, proto je vhodné si na začátku oka spočítat, aby jich bylo x10+5 (např. já mám 225 ok) Nebo je také možné po upletení druhé řady přebytečná oka vypárat - dá to práci, ale od konce se řetízková oka dají odpárat....  
ukončíme a přejdeme na další barvu.... opět uháčkujeme dlouhou šňůrku a tuto šňůrku provlékneme mřížkovou strukturou, kterou jsme vytvořili výše....





a pokračování příště - nestíhám fotit a u toho háčkovat :)
PS:tak už jsem se k háčkování dostala, jen jsem zvolila dvě k sobě se nehodící příze,proto jsem vše vypárala a pokračování je v nedohlednu....

2 komentáře:

COSMO řekl(a)...

No nevypadá to špatně. Jak říkám, šátků není nikdy dost.
Tak ať Ti rychle přibývá:).

majka řekl(a)...

no nepřibývá - uháčkovala jsem další řadu a vypárala jsem to, protože jsme měla příze, které k sobě nepasují....