pondělí 21. dubna 2014

Štěrchátko

protože mezi kamarády je jeden čerstvý tatínek - a synáčka na mrskůt ještě nevzal, tak jsem zkusila pro ně vytvořit trošku jiného zajíčka než pro ostatní....
originální návod v angličtině najdete zde.
no jaksi jsem nemohla najít tu správnou přízi - vzala jsem camillu dvojitě (aby to rychleji přibývalo) a tak jsem musela upravovat návod....
a jak se mi povedl?



Tady je má  upravená verze návodu:
do kroužku 18 řetízkových ok
do každého oka 1 krátký sloupek a pleteme po kruhu do délky cca 20 cm  a pak ukončete  - tento začátek si přizpůsobte dle vaší příze...

teď hlava:
do kroužku 12ks
2.řada: do každého druhého oka uháčkujeme 2ks     celkem 18ks
3.řada: do každého třetího oka uháčkujeme 2ks        celkem 24ks
4.řada: do každého čtvrtého oka uháčkujeme 2ks     celkem 30ks
5.řada: do každého pátého oka uháčkujeme 2ks       celkem 36ks
6-7řada: ks do každého oka
8.řada: každé čtvrté a páté oko sháčkujeme              celkem 30ks
9.řada: každé třetí a čtvrté oko sháčkujeme               celkem 24ks
10.řada: každé druhé a třetí oko sháčkujeme             celkem 18ks
vycpeme - můžete dovnitř vložit rolničku nebo něco jiného vydávajícího zvuky....
11.řada: každé první a druhé oko sháčkujeme            celkem 12ks
ukončíme

uši   2x
do kroužku 6ks
2.řada: 6ks
3.řada: do 3 a 6 oka 2ks    celkem 8ks
4-5.řada: 8ks
6.řada: sháčkujeme každé dva ks  a ukončíme

no a na závěr sešít a vyšít obličej....
jestli budete vycpávat ucho na držení je na vás - tedy spíš na tom, jak pevnou zvolíte přízi a pro jak velké dítko je štěrchátko určeno....já jsem vycpávala jen trošku, aby bylo hezky měkké na držení....
PS: chtěla jsem návod zveřejnit dříve, aby jste ho taky případně do dneška stihli udělat, ale nějak nezbyl čas....

Žádné komentáře: